Tárgy neve | Ergonómiai elemzések | ||||||||||
Tárgy angol neve | Ergonomics and data-analysis | Tárgy rövid neve | Ergon. elemz. | ||||||||
Tárgy kód | GT52MS04 | Kredit | 2 | Tanterv | K0 J0 L0 | ||||||
Óraszám (levelező) | 2 (7) előadás | 0 (0) gyakorlat | 0 (0) labor | Követelmény | Félévközi jegy | ||||||
Felelős tanszék | Ergonómia és Pszichológia Tanszék | Felelős oktató | Dr. Izsó Lajos | ||||||||
Kötelező előtanulmány |
nincs | ||||||||||
Kötelező ráépülés |
nincs | ||||||||||
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munkaóra összesen | 60 óra | ||||||||||
Kontakt óra | 28 (7) óra | Írásos tananyag | 5 (26) óra | Házi feladat | 9 óra | ||||||
Órára készülés | 2 óra | ZH készülés | 16 óra | Vizsga készülés | 0 óra | ||||||
A tantárgy feladata, célkitűzése | |||||||||||
Az adatfeldolgozáshoz szükséges legfontosabb matematikai statisztikai alapismeretek gyakorlati célú, szemléletes és heurisztikus áttekintése, adatelemzési gyakorlatok az SPSS programcsomaggal. | |||||||||||
A tantárgy részletes leírása, tematikája | |||||||||||
(1) leíró statisztikák, hipotéziselmélet, (2) változók összefüggésének, eltérésének és megváltozásának statisztikai jellemzése, (3) adatredukciós módszerek (faktoranalízis, korrespondenciaanalízis), (4) osztályozási módszerek (klaszteranalízis, diszkriminanciaanalízis), (5) egydimenziós skálázás (skálák megbízhatósági és érvényességi modelljei, a klasszikus és a modern tesztelmélet alapjai), (6) többdimenziós skálázás (alapproblémák, a klasszikus MDS, nemmetrikus módszerek), (7) conjoint analízis. Ezen elemzések megvalósítása az SPSS for Windows programrendszer alkalmazásával valós, konkrét gyakorlati példák esetében. Egyéni műszaki, gazdasági vagy/és humán adatfeldolgozási projekt. | |||||||||||
Egyéni hallgatói feladat | |||||||||||
Adatelemzési projektek | |||||||||||
Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja, pótlási lehetőségek | |||||||||||
Félévközi jegy a projektfeladatok és egy ZH alapján | |||||||||||
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | |||||||||||