Tárgy neve Szállítmányozási marketing
Tárgy angol neve Marketing in Forwarding Tárgy rövid neve Száll. market.
Tárgy kód KOKGA255 Kredit 3 Tanterv k2
Óraszám (levelező)2 (10) előadás1 (4) gyakorlat0 (0) labor KövetelményVizsgajegy
Felelős tanszék Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék Felelős oktató Dr. Kővári Botond
OktatókDr.Kővári Botond
Kötelező
előtanulmány
nincs
Kötelező
ráépülés
nincs
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munkaóra összesen 90 óra
Kontakt óra42 (14) óra Írásos tananyag22 (50) óra Házi feladat4 óra
Órára készülés4 óra ZH készülés9 óra Vizsga készülés9 óra
A tantárgy feladata, célkitűzése
A szállítmányozási szolgáltatások megtervezésével és piacra juttatásával kapcsolatos ismeretanyag átadása.
A tantárgy részletes leírása, tematikája
Alapvető marketing fogalmak és eszközök, ezek szállítmányozási adaptálása, különös tekintettel a szolgáltatási marketing specialitásaira: szolgáltatásdefiníció, piackutatás, piacszegmentáció, szolgáltatásfejlesztés, árpolitika, értékesítési módszerek, eladásösztönzés, humán és tárgyi feltételek, folyamatszabályozás.
Gyakorlat
Marketingtervek készítése.
Egyéni hallgatói feladat
Kiadott feladat elkészítése.
Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja, pótlási lehetőségek
A félév során egy zárthelyi megírására kerül sor. Az aláírás feltétele a gyakorlati feladat bemutatása, amely értékelésre kerül, valamint a zárthelyi legalább elégséges teljesítése. A vizsgajegy a szóbeli vizsga és az évközi teljesítmény súlyozott átlagából alakul ki.
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
  • Philip Kotler: Marketing management
  • Kiss Mariann: Marketing mérnököknek