Tárgy neve Marketing
Tárgy angol neve Marketing Tárgy rövid neve Marketing
Tárgy kód KOKGA315 Kredit 3 Tanterv k0 k1
Óraszám (levelező)2 (10) előadás1 (4) gyakorlat0 (0) labor KövetelményVizsgajegy
Felelős tanszék Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék Felelős oktató Dr. Kővári Botond
OktatókDr.Kővári Botond
Kötelező
előtanulmány
nincs
Kötelező
ráépülés
nincs
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munkaóra összesen 90 óra
Kontakt óra42 (14) óra Írásos tananyag22 (50) óra Házi feladat4 óra
Órára készülés4 óra ZH készülés9 óra Vizsga készülés9 óra
A tantárgy feladata, célkitűzése
Megismertetni a hallgatókkal a marketing vállalat orientált szemléletét, korszerű marketing módszereket, különös tekintettel a közlekedési, szállítási vállalatok és járműipari marketing sajátosságara.
A tantárgy részletes leírása, tematikája
A tantárgy az alábbi témaköröket foglalja magában:

  • Marketing alapfogalmai, meghatározása, alapvető tevékenységeinek áttekintése.

  • Marketing rendszer, -mix, -koncepció.

  • Termék-piac, ár-minőség kapcsolat.

  • Az értékesítési függvény, a nyereség marketing alapú megítélése.

  • Marketing információs rendszer felépítése és működése.

  • Piackutatási módszerek, a fogyasztói és szervezeti piacok jellemzői.

  • Versenyelemzés és célpiaci marketing módszerek.

  • Termék életgörbék, és a marketing kapcsolatai.

  • A marketing sajátos termék fogalmának jellemzői, termékvonal kialakítása.

  • Az aktív és passzív marketing módszerei és azok alkalmazásai.

  • A nemzetközi marketing sajátos módszerei.

  • A szolgáltatás marketing jellemzői.

  • Személy- és áruszállítási marketing sajátosságai

  • A járműipari marketing jellegzetességei.
Gyakorlat
Egyes közlekedési vállalatok marketing tevékenységének elemzése. Egy vállalat marketing stratégiájának kidolgozása.
Egyéni hallgatói feladat
A félév során önálló házi feladat kidolgozása, valamint prezentációja a gyakorlati órán.
Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja, pótlási lehetőségek
Az aláírás megszerzésének feltétele a gyakorlati feladatok bemutatása, melyek értékelésre kerülnek. Az év végi jegy a vizsgajegy és a feladat súlyozott átlagából alakul ki.
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
  • Philip Kotler: Marketing management
  • Kiss Mariann: Marketing mérnököknek