Tárgy neve | Hajók villamos berendezései | ||||||||||
Tárgy angol neve | Ship Electrical Installations | Tárgy rövid neve | Hajók villamos berendezései | ||||||||
Tárgy kód | KORHA540 | Kredit | 3 | Tanterv | j1 | ||||||
Óraszám (levelező) | 1 (6) előadás | 1 (4) gyakorlat | 1 (4) labor | Követelmény | Vizsgajegy | ||||||
Felelős tanszék | Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék | Felelős oktató | Dr. Simongáti Győző | ||||||||
Oktatók | György Dávid Gábor, Hillier István | ||||||||||
Kötelező előtanulmány |
Elektrotechnika - elektronika II. (4. félév) | ||||||||||
Kötelező ráépülés |
nincs | ||||||||||
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munkaóra összesen | 90 óra | ||||||||||
Kontakt óra | 42 (14) óra | Írásos tananyag | 24 (52) óra | Házi feladat | 0 óra | ||||||
Órára készülés | 6 óra | ZH készülés | 12 óra | Vizsga készülés | 6 óra | ||||||
A tantárgy feladata, célkitűzése | |||||||||||
A tárgy célja a hajó elektromos és navigációs berendezések működésének megismertetése. | |||||||||||
A tantárgy részletes leírása, tematikája | |||||||||||
Villamos energia előállítása és felhasználása. Energiamérleg. Generátorok. Feszültségszintek, fogyasztók. Villamos erőátviteli rendszerek. Világítási rendszerek. Egyenáramú rendszer. Villamos rendszer-elemei: kapcsolók, kábelek, transzformátorok, átalakítók, áramirányítók, akkumulátorok és töltők, érzékelők, automatikák. Villamos főkapcsoló tábla. Rövidzárlat. Érintésvédelem. Navigációs berendezések. Villamos energia felhasználása hajók hajtására. | |||||||||||
Gyakorlat | |||||||||||
Az elméleti tananyagrész elsajátításához szükséges számpéldák megoldása és gyakorlása. | |||||||||||
Labor | |||||||||||
Hajózásban jelenleg alkalmazott korszerű villamos kapcsolások és elektromos áramkörök vizsgálata, mérése. | |||||||||||
Követelmények, az osztályzat (aláírás) kialakításának módja, pótlási lehetőségek | |||||||||||
Az aláírás feltétele a mérési jegyzőkönyvek elfogadása. A tárgy szóbeli vizsgával zárul. | |||||||||||
Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | |||||||||||