- Közösségi közlekedés minőségének javítása – a módválasztás elősegítése a közösségi közlekedés előnyben részesítésén keresztül
– Előnyben részesítési eljárások kombinációinak vizsgálata, stratégiák kidolgozása
– Dinamikus előnyben részesítés modelljének kidolgozása, az elérhető rendszerelőnyök értékelése
– Várható eljutási idő becslése, minimalizálása és megbízhatóságának növelése
- Forgalmi modellezés felhasználása intelligens közlekedési rendszerek kialakításában
– Forgalmi modellezési módszerek, eljárások összehasonlítása
– Városi forgalomszabályozási módszerek továbbfejlesztése dinamikus forgalom előrebecslés segítségével
– Az eljutási idő megbízhatóságára ható tényezők elemzése, megbízhatóság növelése
- Multimodális helyváltoztatási láncok optimalizálása
– Multimodális utazástervező rendszereket értékelő módszer kidolgozása
– Utascsoportok igényeinek vizsgálata személyes preferenciák alapján
– Napi tevékenységi láncok szervezése LBS technológiával
- Intelligens közlekedési szolgáltatások vizsgálata a közlekedésmodellezés során
– Közlekedési információs asszisztens, megbánások minimalizálásának modellezése
– Közlekedési mód- és útvonalválasztás elemzése, befolyásolása
– Utazási szokások pszichológiája és racionalitásának vizsgálata
- Közúti forgalmi jellemzők befolyásolása integrált infokommunikációs technológiával
– Biztonság növelése forgalmi menedzsment és információs szolgáltatások által
– Forgalmi menedzsment és parkolás vizsgálata autópályán
– Időjárásfüggő irányítás autópályán
- Személyközlekedési rendszerek összekapcsolása, a folyamatok adaptív szervezési és irányítási módszereinek fejlesztése a légi közlekedésben
– Integrált légi utasinformációs rendszer modelljének kidolgozása
– A helyváltoztatási folyamat időelemeinek vizsgálata
– Mobil alkalmazások szerepének vizsgálata a helyváltoztatásban
– Alkalmazás működési modelljének kidolgozása,
– Légi személyszállítás minőségértékelési módszerének kidolgozása
- Személyszállítási feladatra multimodális útvonaltervező és optimalizáló algoritmus fejlesztése
– Heurisztikus algoritmusok vizsgálata (Hangyakolónia algoritmus, genetikus algoritmus)
– Multimodális hálózatok kezelése
– Egyéni és közösségi közlekedés összekapcsolása
- A kerékpáros közlekedés integrálása a városi közlekedési rendszerbe
– Kerékpáros közlekedés jellemzőinek meghatározása
– A kerékpáros közlekedési hálózatot minősítő mutatószámok kidolgozása
– Szimulációs modell megalkotása, számítógépes alkalmazás készítése
- Utazói és üzemeltetői döntések befolyásolása integrált telematikai szolgáltatással a mobilitási igények és helyváltoztatási minőség alapján
– Újszerű közlekedési módok minőségének vizsgálata
– Utazói módválasztás modellezése
– Döntéstámogató alkalmazás fejlesztése
- Gépjárművek
– Ipari és mezőgazdasági hulladékból előállított bioetanol és biogáz alkalmazása belsőégésű motorban
– Járműdesign és konstrukció kölcsönhatásának vizsgálata
– Hibrid kipufogógáz visszavezetés vizsgálata
– Határfelületek és nedvesedési viszonyok változtathatóságának vizsgálata
– Lézersugaras fém-műanyag kötések
- Anyagáramlási rendszer és a hozzá tartozó szimulációs környezet információs kapcsolatának elemzése és fejlesztése
– Szimulációs modellel támogatott online anyagáramlási rendszerek vizsgálata
– Adaptív szimuláció fejleszthetőségének vizsgálata az anyagáramlási rendszerek előrejelezhetősége érdekében
- Emelőgépek alkalmazhatóságának kutatása a korszerű termelő rendszerek anyagellátásában
– Emelőgépek munkavédelmi és biztonságtechnikai kérdései
– Új emelőgép konstrukciók vizsgálata az anyagellátásban érdekében
- Autonóm, mobil robotokból álló anyagmozgató rendszer integrálhatósága ipari gyártórendszerekbe
– Vezetőnélküli targoncák navigációjának vizsgálata, azok egymás közötti, valamint SAP-val való kommunikációja
– Mobil robotok alkalmazási vizsgálata az iparban
- Üzleti Intelligencia megoldások logisztikai célú alkalmazásának továbbfejlesztése korszerű optimumkeresési eljárások, MI integrálásával
– Fuzzy-Evoluciós-Neurális algoritmusok vizsgálata, és a logisztikai rendszerekben való alkalmazható módszerek és eljárások kifejlesztésére
– Evolúciós számítási technikák vizsgálata sztochasztikus problémákra
– Idősorok vizsgálata és előrejelzése ARIMA modell, illetve DA segítségével
- Termelési rendszereket kiszolgáló logisztikai folyamatok hatékonyságának növelése, az irányító-berendezések intelligencia szintjének növelésével
– A jelenleg alkalmazott hardverek a meglévőkön kívül még milyen feladatok ellátására alkalmazhatók
– A termelés irányítás hatékonysága fejleszthető e az anyagmozgató rendszerből származó információkkal
- Építési folyamatok logisztikai elvű elemzése
– Az építési munkák folyamatrendszerének feltérképezése, optimalizálás lehetőségeinek kutatása
– Pilot rendszer alkalmazásának kialakítása (on board systems, GPS)
- A városi áruszállítás fejlesztése city logisztikai megoldások segítségével
– A konszolidált városi áruszállítás mezoszkopikus modelljének felállítása, és alternatívák összehasonlítása szimulációval
– Ellátási lánc struktúrák optimalizálása, illetve a szállítási technológia kiválasztása
- Intelligens távérzékelési és modellezési módszerek alkalmazhatósága az építésgépesítésben
– Intelligens szenzorok, 3D leképezők és kamerás rendszerek új alkalmazási lehetőségeinek feltárása
– CAM-CAD rendszerek által létrehozott 3D modellek alkalmaz-hatóságának vizsgálata a 3D-s objektum összehasonlítás, felismerés területein
- Nem konvencionális optimalizációs eljárások a szolgáltatásjellegű folyamatok logisztikájának hatékonyságnövelésében
– Szolgáltatások logisztikája: Logisztika a háztartásban? Az oktatásban? Az ügyintézésben? A betegek ellátásban?
– Újszerű logisztikai modellek kidolgozása olyan szolgáltatási területekre és problémákra, amelyek fő funkciója elsősorban nem logisztikai jellegű
- A lean eszközök vizsgálata tudományos módszerekkel
– A lean eszközök mögötti paradigmák vizsgálata
– A lean eszközök korlátainak feltárása
– A húzó rendszerek, a kanban rendszer és a heijunka alkalmazhatósága
- Gépészeti ábrázolástechnológia átalakítása a 3D modellezés prioritásainak figyelembe vételével
– Műszaki rajz szabályrendszere a kézi rajzhoz lett kifejlesztve
– 3D tervezőrendszerek 2D generáló algoritmusa ezeket a szabályokat nem teljes mértékben ismeri
– A valós mérnöki gyakorlat és a szabályrendszerek frissítése, közelítése
– Ajánlások szoftver fejlesztők, szabványkészítők felé
- Vázszerkezetek rugalmas-képlékeny stabilitása
– A kutatás célja a rugalmas, illetve képlékeny alak-változásnál fellépő stabilitásvesztési módok, kritikus terhelések számítása
- Közlekedési rendszereknél fellépő nemlineáris hullámjelenségek
– Egy járműoszlop valamely elemének lassulása (gyorsítása) hullámszerűen terjed, a kutatás célja a jelenség mélyebb megértése
- Közlekedés- és Járműirányítás
– Jármű-infrasturktúra hálózatok alkalmazása járműfelügyeleti és -irányító rendszerekben
– Ólomvasas akkumulátorok állapotdetektálása gépjárműben történő energia menedzsment céljából
– Egyoszlopos raktári felrakógépek oszloplengéseinek csökkentése korszerű irányításelméleti módszerek alkalmazásával
– Optimális követő szabályozás pilóta nélküli légieszközhöz
– Változtatható irányú forgalmi sávok analízise nagyméretű közúti közlekedési hálózaton
– LPV módszerek alkalmazása az integrált járműirányítási rendszerek minőségi jellemzőinek javítására
– Újszerű módszerek városi forgalom méréséhez és irányításához
– Adaptív sebességszabályozó tervezése forgalmi, környezeti, járműdinamikai és járművezetői paraméterek alapján