Kucsera Ádám, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának végzett hallgatója mesél munkájáról és a székesfehérvári vasútállomás biztosítóberendezésének építéséről.
Varga István tanár úr közlekedésmérnöki diplomájának megszerzése után a Paksi Atomerőműben fejlesztett nagy biztonságú rendszereket. Most karunk dékánjaként olykor pattanásig feszült oktatási problémákkal kell, hogy szembenézzen. Februári tanárinterjúnkban dékán úr, ahogy az mérnökemberek közt szokás, minden kérdésünkre egyenes, számadatokkal színesített…
A TDK-zás előnyeiről Veress Árpáddal, az Egyetemi Tudományos Diákköri Bizottság elnökével beszélgetett a Műhely. Hónapokat foglalkozni egy témával, ami tényleg érdekel, könyveket bújni, még akkor is, ha másnap nincs ZH, majd pontot tenni a dolgozat végére, és izgatottan várni a napot,…
Egy közlekedési hálózat alapvető feladata, hogy kapcsolatot teremtsen egy ország, város távoli pontjai közt. Ideális esetben jó kapcsolatot. Talán ez az oka, hogy karunk Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszéke teljes természetességgel épít ki jó kapcsolatot a hallgatósággal, a szakmai világ partnereivel,…
Dr. Szabó András, karunk oktatási dékánhelyettesének és a JDHT-előadások ismert oktatójának életútja tucatnyi módon reflektál a közlekedésmérnöki és járműmérnöki képzések aktuális problémáira. Önellentmondásoktól sem mentes tanárinterjú, melynek sorai közül talán az is kisejlik, hogyan lehet(ne) az egyetemi képzés ellenére (?)…